Reklame
Trafficking Friday
Menneskehandel er et utbredt problem. Også her i Norge. De fleste ofrene er kvinner og jenter. Med mål om sterkere innsats fra regjeringen mot menneskehandel, lanserte vi årets kanskje mørkeste kampanje på årets største handledag.
Kunde: Fokus kvinner
For andre år på rad, fikk Apriil jobben med å lage 16-dagers kampanjen for FOKUS (Forum for Kvinner og Utviklingsspørsmål). Den arrangeres hvert år fra 25. november til 10. desember, for å forebygge og eliminere vold mot kvinner.
For å få frem at kvinner og unge jenter blir solgt hver eneste dag, tok vi dette året i bruk sterke virkemidler. For den brutale sannheten er at disse menneskene blir solgt som flatskjermer, hvitevarer og andre forbruksvarer.
Kampanjen gikk live på handledagen Black Friday. Den ble tatt ut i en rekke forskjellige flater og medier, og ble ikke minst likt og delt av en rekke kjente profiler. Gjennom hele perioden kunne folk signere et opprop på kampanjesiden – dette for å kreve sterkere innsats fra regjeringen, med mål om en ny og forbedret handlingsplan mot menneskehandel.