Reklame
Handle with i don't care
STRAHL produserer glass i polykarbonat - et materiale som i praksis er uknuselig. For å gjøre potensielle kunder oppmerksomme på en så enkel og tydelig produktfordel, demonstrerte vi den. Bokstavelig talt.
DM-en fikk stor oppmerksomhet og hentet en rekke priser i både inn- og utland - med en sølvløve i Cannes Lions som kronen på verket.
Kunde: Strahl
Strahl produserer glass i polykarbonat – et materiale som i praksis er uknuselig. Kjennskapen til merkevaren er relativt stor i reise- og transportbransjen, men så og si ukjent for serveringsbransjen. I en bransje der mange glass knuses, hver dag, var vekstpotensialet til Strahl skyhøyt, og den økonomiske gevinsten til bransjen stor. Men hvordan formidler man budskapet om at uknuselige glass er kostnadseffektivt? Jo, man demonstrerer det. Den ultimate måten å demonstrere robustheten til Strahl-glass på er rett og slett å sende det i posten. Helt ubeskyttet. Fra Oslo og over fjellet, til Bergen.
Adressene ble skrevet rett på produktet og sendt til potensielle kunder over hele byen. Samtlige glass kom selvsagt helt trygt fram. Den eneste butikken i Bergen som fører Strahl-produkter ble utsolgt innen én uke. Og samtlige mottakere av DM-en endte opp med å legge inn en bestilling da de ble fulgt opp i etterkant. Ikke et halvgærent resultat for prisen av et frimerke?